6.10.10

öksürük

iki hafta önce falan grip olmamın ardından başlayan öksürük, şu zamana kadar devam edince, artık doktora gitmenin zamanı dedim. inanın sağlık ocakları, hastaneler, vs. hiç bana göre yerler değil. hani olur ya, bazıları başı ağrısa koşa koşa doktora gider. bense son beş yıl içinde iki kere tetanos aşısı için gittim heralde, aşımı da teyzeme yaptırdım, kendisi hemşire olur :) tamam kabul ediyorum ama inatla doktora gitmemek ne kadar garipse, her mini şikayetinde de doktora gitmek o kadar garip benim gözümde. laf aramızda, o kişilerin biraz mm şey belki hipokondriya belirtileri gösteriyor olabilirler yani demek istediğim.. (hipokondriyak, namı diğer hastalık hastası) nasıl bir psikologum ben, tanrım?  

ama sanırım bu sefer ben yanıldım, iyileşicem sandım yine her zamanki gibi, olmadı. doktora gittim, kronik öksürüğüm için ne yapabilir diye bakalım. gariptir, alerjik olabilir dedi. bu ballı süt mevsiminde ne alerjisi dedim. belki de benimki konversiyon falandır. (konversiyon, psikolojik sorununun fiziksel belirtiler olarak ortaya çıkması, yok öyle bi'şi aslında, kişi uydurur) bu öksürüğü kendim bilinçsizce üretiyor olabilir miyim? o kadar da değil. neyse doktor aerius antihistaminik şurup verdi. (antihistaminik, alerji önleyici yani) ve bir de öksürük şurubu. sürekli doktora gitmeyen bi insan olduğumdan kullandığım her ilacın prospektüsünü okurum, şöle öksürük şurubununkini okuyayım dedim, vücutta titreme yan etkilerinden biri ve sadece sabah akşam birer kaşık (ki 5ml kadar) almama rağmen, her içişimden sonra ellerim titremeye başlıyor, ama çok değil tabi. yine de insan tırsıyor. aerius'a gelirsek, alerjisi olan çoğu insanın bileceği üzere, antihistaminikler süper uyku yaparlar. ama benim toleransım var belli ki, yatmadan önce iki kaşık içiyorum ama cık, uyku falan yok. hiçbi zaman anlayamayacağım bu ilaçları.

bu aralar çok house m.d. izliyorum.  hep bu yüzden işte bu ilaç muhabbeti. gideyim de ilaçlarımı içeyim ben en iyisi.

6 yorum:

Can the Fason on 6 Ekim 2010 21:50 dedi ki...

of ben de hiç sevmezdim böyle doktora gitmeyi filan, sonra ne zamanki geçmeyen abik gubik hastalıklarım olmaya başladı o gün bugündür pıtpıtpıt gider oldum. ve hakketen abuk hastalıklar; yani başlangıcı seninki gibi öksürükle yaptık, ardından geçmeyen bi geniz akıntısı, alerjik bi kaşıntı, göz kuruluğu gibi şeyler.

yine bile doktorlara inanmıyorum

мєltєм on 6 Ekim 2010 22:15 dedi ki...

geçmiş olsun la, salgın mı var yaw? bende hasta olduydum ama öksürük değil. üşüttüydüm. sonra hasta hasta soğukta kaldım tekrardan ters tepki yaptı iyileştim:P

jakoobi on 6 Ekim 2010 22:56 dedi ki...

evet can. yine çok mecbur kalmadıkça gitmeyi düşünmüyorum açıkçası. bi de bekle bekle sağlık ocaklarında, hastanelerde, oralarda durdukça daha da kendimi hasta hissediorum :)

salgın muhtemelen vardır cnm, mevsim geçişi ya.. herkes teker teker dökülüo. bizim evde önce ben, şimdi ablam, kardeşimle babam da yavaş yavaş hazırlandılar :D dikkat etmek lazım :D

Can the Fason on 6 Ekim 2010 23:13 dedi ki...

bi de sabah kalktım aslında ne kadar da iyi hissediyordum kendimi, bi dışarı çıktım, sonra geldim şarkı söyledim, gitar çaldım derken, en son 6 civarı dur ya bi hasta olarak biraz da yatsam fena olmayacak sanki dedim, ve o andan sonra bi daha hayır gelmedi benden. bence insan yattıkça da hasta oluyor, bence uyuyup dinlenmek dışında alternatif bi iyileşme yöntemi geliştirilsin. sonra bi de dinlenme işini yapmıyorum diye civar köylerden azar işitiyorum.

Profösör on 7 Ekim 2010 11:14 dedi ki...

Limonlu bir adaçayını denediniz mi? Beni rahatlatan ve sükunete erdiren bir kocakarı ilacı desem yanılmam..

jakoobi on 7 Ekim 2010 21:23 dedi ki...

inanın denemediğim şey kalmadı. bal-zencefil, ballı zencefilli süt, ıhlamur, nane-kekik vb. :)

nasıl hasta olduysam, bu sefer iyi olmuşum.. sonuç olarak doktorun verdiği ilaçları 3 gündr kullanıyorum ve iyileştim sanırım..
2 güne turp gibi olurum yine..

bu da bana ders olsun, bu kış kendime iyi bakacağım :)

Yorum Gönder

 

J's Süpernova !